|
Wir malen Musik - wprowadzenie nazw kolorów w klasie 4 SP
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1409 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Tematem lekcji jest wprowadzenie nazw kolorów z wykorzystaniem elementów muzyki. Pracowałem w oparciu o podręcznik „der, die, das” dla klasy IV, ale temat ten może być zrealizowany również przy pomocy dowolnego podręcznika. Cztery utwory muzyczne, które należy wykorzystać do tej lekcji powinny być zróżnicowane pod względem ekspresji, tzn każdy powinien mieć inne zabarwienie np. smutny, radosny, żywiołowy, przerażający. Ja wybrałem utwory takich wykonawców jak: The Doors, Simple Red, Francis Goya, Deep Purple. Oczywiście tu również można wprowadzić dowolność wyboru i samemu dobrać utwory.
Konspekt lekcji języka niemieckiego
Temat lekcji: Wir malen Musik – kolory. Klasa: 4 szkoły podstawowej Cele: - poznawczy: zapoznanie się z nazwami kolorów; - kształcący: kształtowanie wyobraźni muzycznej i plastycznej. Pomoce dydaktyczne: podręcznik „der, die, das”, ćwiczenia do podręcznika, magnetofon, kartki papieru, różne przedmioty szkolne.
Przebieg lekcji I. Faza organizacyjna. 1. Powitanie. 2. Sprawdzenie listy obecności.
II. Wprowadzenie do tematu. 1. Zapisanie tematu. 2. Wyjaśnienie celów lekcji.
III. Faza główna. 1. Nauczyciel wprowadza nazwy kolorów na przykładzie pasków z kolorami narysowanych w podręczniku – podręcznik str.42. 2. Uczniowie powtarzają za nauczycielem niemieckie nazwy kolorów. 3. Nauczyciel pokazuje różne przedmioty w klasie i pyta uczniów jaki to kolor. Uczniowie odpowiadają posługując się książką. 4. Uczniowie rysują w zeszycie kwadraty z kolorami pisząc obok po niemiecku jaki to jest kolor. 5. Malowanie do muzyki. Nauczyciel pyta uczniów „ Czy słuchając muzyki macie jakieś skojarzenia? Czy wasze skojarzenia są czarno-białe czy kolorowe ?”Zadaniem uczniów jest namalowanie na kartce kolorów, z jakimi kojarzy im się dany utwór muzyczny. Utworów jest cztery. Nauczyciel odtwarza utwór a uczniowie w tym czasie malują swoje skojarzenia związane z tym utworem. Po każdym utworze uczniowie przedstawiają swój obrazek i mówią, jakich kolorów użyli.
IV. Praca domowa. Nauczyciel zapisuje na tablicy pracę domową i wyjaśnia ją.
Ćwiczenie A2 str.68; narysować tęczę i napisać jakich kolorów użyli.
Waldemar Gorzkowski
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|